Vanuit de basis op weg
communicatieadvies & teksten
 

Een greep uit de projecten die doordacht uitvoerde; 

 
Synorga_NEN-3140__1.png

Begrijpelijke technische teksten voor Synorga

Synorga electrical management is specialist op het gebied van wet- en regelgeving voor technische installaties en bouwkundige zaken. Bovendien weten de inspecteurs alles van energiemanagement. Kortom, hoe ga je veilig én slim om met energie? Van bouwkundige inspectie tot NEN 3140-keuringen of het implementeren van een LED-verlichtingsplan. Om de klant optimaal te informeren over alle diensten heeft Synorga EM haar brochurelijn geüpgraded. doordacht mocht de teksten schriijven, inclusief de uitdaging om deze passend in het huisstijlstramien te krijgen… Dat werd passen, meten en tellen!

 
Synorga_integrale brandbeveiliging.png

Synorga beveiliging & telecommunicatie is gespecialiseerd in de aanleg van systemen die inbraak voorkomen en brandhaarden zo snel mogelijk detecteren en melden. Van toegangscontrole- en camerasystemen tot rook- en brandmelders en noodverlichtingsplannen. Om de klant optimaal te informeren over alle diensten heeft Synorga BT haar brochurelijn geüpgraded. doordacht leverde teksten aan, die in het huisstijlstramien pasten: dat heet schrijven op maat!

 
Mediaplan Rabobank Ridderkerk Midden-IJsselmonde

Tekst Feiten & Cijfers Rabobank Ridderkerk Midden-IJsselmonde

Rabobank Ridderkerk Midden-IJsselmonde informeert haar leden en klanten via Feiten & Cijfers over de resultaten van het voorgaande jaar, de toekomst en over de gedane activiteiten waarmee de bank invulling geeft aan haar betrokkenheid bij de lokale samenleving. doordacht schrijft deze teksten; elk woord wordt zorgvuldig gekozen en het aantal woorden tesamen is exact 'op maat'. Reden? De tekst dient aan bancaire vereisten te voldoen, correct de informatie weer te geven en bovendien ook exact in de huisstijltemplates passen. Een scherpere focus op tekst is er bijna niet.  

 
doordachte_communicatieprojecten_2015.png

Archief 2015

Synorga richt de Groene Kompaan op: een initiatief van partners die het verduurzamen van wooncomplexen gezamenlijk aanbieden. De brochure- en websiteteksen werden door doordacht geschreven.

Voor zeetransportbedrijf Aseco schreef doordacht vacatureteksten en folderteksten. Ook het jaarverslag Feiten & Cijfers van Rabobank behoort tot de afgeronde projecten. Voor kinderdagopvang ABBW zijn in 2015 diverse H-A-H leaflets ontwikkeld.

 
doordachte_communicatieprojecten_2014.png

Archief 2014

De highlights van 2014...

Verantwoordelijkheden van gemeenten op het vlak van de arbeidsparticipatie veranderen. Door strategieën en successen te delen, kun je van elkaar leren. Om Divosa's Benchmark te promoten schreef doordacht een communicatieplan.

Voor Synorga werden teksten geschreven voor diverse leaflets en een LED-Scan actie. Ook werd de hand gelegd aan Feiten & Cijers van Rabobank Ridderkerk Midden-IJsselmonde. Voor Q-Tech werd een folder ontwikkeld voor de nieuwe Trafic accessoires. 

In samenwerking met Hasta Louisa is de stijl van Rentevast Invest ontwikkeld em zijn communicatiemiddelen gemaakt. doordacht schreef de teksten voor de site en de brochure.

 
doordachte_communicatieprojecten_2013.png

Archief 2013

Vindbaar op internet
doordacht schreef zoekmachinevriendelijke teksten voor de site van Installatiebedrijf D.A. Vermaas en voor ZHE.

De ongekende kracht van peulvruchten
doordacht adviseerde Farmer, importeur en verpakker van peulvruchten, om de natuurlijke kracht van de peulvrucht meer bekendheid te geven. De vernieuwde website met informatieve teksten én een Facebook pagina met leuke feitjes en smaakvolle recepten dragen bij aan een kennisupgrade.

Nieuw teksten voor betere vindbaarheid
Om pakkende teksten voor de nieuwe site van Vivace te kunnen schrijven, ging doordacht eerst met de klant terug naar de basis. Wie is ViVace en wat doet deze cultuurorganisatie. De 3 core-businesses vormen de basis voor de site en de tekstindeling. 

 
doordachte_communicatieprojecten_2012.png

Archief 2012

Bedrijfsnaam voor energiecoach KOOS
doordacht adviseerde samenwerkende Barendrechtse ondernemers bij de ontwikkeling van hun nieuwe bedrijfsnaam; de KOOS groep.

Teksten website en brochure Edumanager
Edumanager is een softwarepakket van L&M. doordacht schreef de teksten voor een brochure en de website.

Siteteksten Paysan couscous
doordacht schreef de teksten voor de website van Paysan couscous. 

Nieuwe huisstijl ABBW
doordacht ontwikkelde voor de ABBW-organisatie (sportcentrum en Kinder- en Buitenschoolse opvang) een nieuwe huisstijl: voor beide faciliteiten een eigen gezicht, maar wel twee gezichten die bij elkaar horen.

Tekst financieel jaarverslag Rabobank
doordacht schreef, op basis van interviewsessies, voor Rabobank Ridderkerk Midden-IJsselmonde & Rabobank Westland de teksten van de financiële jaarverslagen.

Q-Tech merkcatalogi
doordacht begeleidde het traject van ontwikkeling en productie van een productgerichte naar een klantgerichte productcatalogus. De nieuwe layout van de Q-Tech catalogus leidde aansluitend tot een vernieuwing van de website.

 
doordachte_communicatieprojecten_2011.png

Archief 2011

Trainingsmateriaal Rabobank Westland
doordacht redigeerde de content voor een intern leertraject van Rabobank Westland. Naast de teksten ontwikkelde doordacht passende communicatiemiddelen (mailpack en persoonlijke leermap) om het leertraject tot leven te brengen.

Huisstijldragers Housing Solutions
Voor het optimaliseren van de acquisitie heeft doordacht voor Housing Solutions een brochure en documentatiemap ontwikkeld.

Restyle Rabo KidsClub
Om de Rabo KidsClub nieuw leven in te blazen, heeft doordacht een restyle van de huisstijl verzorgd. De leden kregen een direct mailing met daarin de sleutel voor alle activiteiten en voordelen: een nieuwe ledenpas.

Teksten financieel jaarverslag Rabobank
Op basis van afgenomen diepte-interviews schreef doordacht communicatieadvies de teksten voor het verkort financieel jaarverslag van Rabobank Ridderkerk Midden-IJsselmonde.

 
doordachte_communicatieprojecten_2010.png

Archief 2010

Beursstand Q-Tech
Renault Nederland organiseerde voor alle dealers en medewerkers een sales event, in de sfeer van de Franse périférique. doordacht adviseerde Q-Tech hoe deel te nemen aan dit spektakel. Een sfeervol decor van een knus Frans dorpsplein, inclusief jeu de boules baan, bood een prima plek om ontspannen een gesprek aan te gaan.

Naambekendheid 'de koffiekar'
Bij de start van 'de koffiekar' heeft doordacht communicatieadvies deze startende ondernemer geadviseerd over de inzet van communicatie om naambekendheid te verkrijgen.

Mediaplan Rabobank & financieel jaarverslag
Op projectbasis heeft doordacht een mediaplan voor Rabobank Ridderkerk Midden-IJsselmonde geschreven, dat als basis diende voor het verer verstevigen van de lokale positie. Ook schreef doordacht de teksten van het financieel jaarverslag.

 
doordachte_communicatieprojecten_2009.png

Archief 2009

Positioneringsstrategie HZ Solutions
Op projectbasis heeft doordacht een plan geschreven hoe HZ haar positionering in de markt van producent naar inspirerende ontwikkelaar.

Teksten financieel & sociaal jaarverslag Rabobank
doordacht schreef de teksten voor het sociaal jaarverslag van Rabobank Voorne-Putten Rozenburg. Aan de hand van het vastgestelde thema gaf elke geïnterviewde zijn persoonlijke kijk en ervaring hierop. Dat gaf het jaarverslag breed en uniek karakter. Voor Rabobank Ridderkerk Midden-IJsselmonde schreef doordacht de teksten van het financieel jaarverslag.

Lokale website Rabobank Voorne-Putten Rozenburg
Op projectbasis gaf doordacht voor Rabobank Voorne-Putten Rozenburg invulling aan de opzet van de lokale bankensite. De structuur werd neergezet en teksten werden geschreven.

Productcatalogus Q-Tech
doordacht begeleidt de ontwikkeling en productie van de productcatalogus van Q-Tech. Gedurende de afgelopen jaren zijn grotere en kleine verbeteringen doorgevoerd om de klant optimaler te informeren of om de productie efficiënter te maken.